Snö i Kalmar och inga fler eldstjärtar

Så var det måndag igen,  helgen gick jättesnabbt som vanligt. Sov eller låg på soffan det mesta tiden av helgen, hade inte råd med något annat :/ Var lite chaufför åt älsklingen också när han lanade........

Igår var det Fars dag så jag firade min lilla pappa. Han fick en present ifrån Clas Ohlsson.
Vi var där och fikade och käkade tårta på kvällen, mormor och morfar var också där. Men innan dess på dagen så var vi i Ljungbyholm hos svärfar och käkade :)  På hemvägen så kom den första riktiga snön, jättemysigt. Inte för det låg kvar särkilt länge, mindre än ett dygn. Men det kommer väl mera snart, känns som vi är påväg in i en istid nu ju :S
Här under sitter Sigge och förundras över snöflingorna som dalar ner utanför fönstret. Jag vill helt kart vara en katt i mitt nästa liv.

image56

Hoppas att den här veckan gå fort, tiden mellan måndag-torsdag brukar jag mest befinna mig i någon slags dvala.

Ha även idag kikat efter lite info om eldstjärtar, alltså våran kära Stefan.  Kunde det mesta redan, men skulle se om vi kunde fixa en fästmö åt honom. Men den gamla tyrannen får i fortsättningen teroissera akvariumet helt och hållet själv.  Två eldstjärtar skulle förmodligen ta död på varanndra och allt i dess omgivning, så jag  förskona  mina kära akvariuminvånare ifrån det.
image57

STEFAN för ca 1 ½ år sedan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0