Luciadagen

Varför visas inget luciafirande på teve efter nyhetsmorgon? Jag missade att sätta på teven i morse och missade därför hela showen. Är det för mycket begärt att teve sätter in en ytterligare uppvisning mot kvällen? En halvtimmes sång, stillhet och ljus innan de deprimerande nyheterna vore väl ett fint initiativ. Själv har jag inte hört en enda luciasång idag. Och det känns tråkigt, för jag älskar luciafirandet. Jag har alltid tyckt att det är en sådan vacker, hoppingivande och trevlig tradition.

Men vet ni vad jag har i alla fall lussat för min älskling, katterna var till och med med på ett hörn ;) Det var väl meningen att dom skulle vara stjärngossar tror jag :D Idag ska vi åka hem till Cissi och julpysslar med gänget, ska blir mysigt *smile*, sen ska vi lana hemma hos Tommy. Helt okej luciadag, inget drickande för min del. Inte vad jag vet ;P

Nehe nu blir det luciafrukost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0