Insektsproblem

Som dom flesta vet så gå inte jag och isekter särkilt bra ihop! Jag tycker att dom är så äckliga så njag är bokstavligt talat livrädd för dom. Tillhör väl den hopplösa katergorin som illtjuter när jag se nåt som flyger runt omkring mig. Skäms Jag har lite lättare för insekter som inte begåvats med vingar. Man har lite koll på vad dom befinner sig osv och dom gkan inte göra allt för oväntade rörelser, som ex harkrankar kan.

Men nu ska jag komma till saken. Jag har en liten äcklig kakerlacka som jag kallar dom, som bor i mitt badrum i min dusch. Det är egentligen en gråsugga :P I alla fall den lilla j*vlen överlista mig varenda gång. Den har tydligen bott där rätt länge för Hampus har inte vågat berätta något för mig, han och katterna har varit medvetna om den länge tydligen!!!!!

Såg den för några dagar sedan när den flydde ut ur duschen när Hampus duschade. Då var jag livrädd och vågade inte göra någonting åt den. Har sett till den några andra dagar också, men har inte tagit mod till mig för att mosa den. Tror ni att gråsuggor vet vad hämnd är?

 Igår tog jag mod till mig Blir lite kaxig i mellanåt och tänkte tuff som jag va att jag helt enkelt skulle använda duschstrålen och spola ner det lilla aset. Mohahahaha  Perfekt plan, skulle inte behöva röra vid den eller ens komma i närheten av den för att få bort den, för tänk om den skulle få för sig och anfalla. Letade i alla fall som en galning efter det lilla krypet, hittade det inte. Fick för mig att han kanske tagit sitt förnuft till fånga och flyttat :)
Men lagom tills jag var helt intvålad så se jag den krypa upp för duschdraperiet och då hade den hunnit så långt upp så den var en bit ovanför huvudet på mig. Skrikande insåg jag att jag var slagen för hade jag riktat duschstrålen emot den då så hade den ramlat ner i huvudet på mig. Hemska tanke

Känns bra att blivit överlistad utav en gråsugga.......IGEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0