Hiss



Har precis tittat färdigt på sista delen utav Whitechapel.  Mycket bra serie tycker jag. För er som inte tittat på serien så handlade den om en mördare som kopiera morden i Whitechapel, en stadsdel i London, för 100 år sedan och polisens jakt på honom. En bra tillfällighet var att jag precis läst en faktabok om just Jack the ripper. Dom tog upp många bra funderingar jag också hade när jag läste boken och dom hade baserat serien på fakta om Whitechapelmördaren, som han kallades av dåtidens poliser,  och inte bara massa myter som gärna ex Hollywood gjort. Ett plus i kanten var att dom hade fått den spännande fast jag i stort sett visste vad som skulle hända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0