Back in the days


The Latin Kings-Välkommen till förorten (1994) och Petter - Bananrepubliken (1999)

Hittade dessa två album på Spotify. Vilken nostalgi :) Det är inte särkilt bra men dessa spelades flitigt när jag var 12 respektive 15 år. På den tiden så köpte man ett album för sin minimala månadspeng och så spelade man sönder skivan. Kunde varenda textrad i varje låt utantill. Inte som nu när man kan ladda en låt där och en annan låt där. Men min absoluta favorit ibland de svenska hihopartiserna var Ken Ring. Det här albumet har jag lyssnat på tills mina öron blödde när jag fjortis ;)


Mitt hem blir ditt hem - Ken (2000)

 Letade lite vidare och mindes dessa två album ifrån när jag var 15-16 år. eminem är nog mitt mest betydelsefulla album som jag har haft i min cdsamling. 
Ja, som ni förstår så älskar jag verkligen nostalgi ifrån min tidiga tonår. 

 
Eminem - The Marshall Mathers LP (2000) och  Dr Dre - 2001 (1999)


Kommentarer
Postat av: Linnea

fin blogg

hur e de? (a)

2011-01-15 @ 16:58:21
URL: http://liinneaaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0