Fattig förbannad student!


Fy fan säger jag bara!
Andra året i rad som jag fått en skuld på över 4000 kr som Försäkringskassan ska ha.
Fast jag fyllt i alla papper rätt och ändrat inkomst när jag sommarjobbat så är jag ändå skyldig dom pengar!
Har inte sökt bostadsbidrag för i år och kommer aldrig mera göra det.
Nu är det bara att hoppas på att någon kommer och knacka på dörren och ge mig 4000 kr.
Gärna ett par däck till bilen också så att vi kan forsätta att pendla till skolan.

Önsketänkande.......suck


Kommentarer
Postat av: Johanna

Been there done that.. Livet är inte lätt som student. Här i Frankrike har jag förstått att det går till helt annorlunda. De får i och för sig inga pengar från staten men de hör till att föräldrarna betalar under hela utbildningen. Alla blev förvånade när jag sa att jag inte fick några pengar från mina föräldrar under studietiden utan jobbade extra så gott jag kunde istället. Men det är så det är. Olika kulturer.. Så det är bara att kämpa vidare och jag hoppas allt läoser sig för dig!

2011-01-27 @ 11:31:39
URL: http://johannalivetilille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0