Film-mys!

Walk Hard - The Dewey Cox story
Dewey Cox (John C. Reilly), är den fiktiva musiklegenden som satsar sitt liv på drömmen om "sex, drugs and rock´n roll". Fast besluten om att förändra världen med sin musik ligger han med 411 kvinnor, gifter sig 3 gånger, får 22 barn, blir vän med både Elvis och The Beatles samt testar och blir beroende av alla droger som kommer i hans väg. Filmen som är en makalöst rolig parodi på succén "Walk the line" visar att det krävs en hård man för att leva hårt.

Igår kväll så kollade vi på denna filmen som jag hade noll förväntningar på. Det har gjorts så många filmer i parodin genre de senaste åren och dom brukar aldrig bli särksilt bra. Men den här var ett undantag och jag kom på mig själv att skratta högt flera gånger. Det märks att skåderspelarna hade roligt när dom spelade in denna filmen. Den var dock en halvtimme för lång och vissa skämt hade dom kunnat klippa bort men som helhelt så var den en bra parodi/komedifilm.


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Jag säljer bloggdesigner för 60 kr, enbart header kostar 30 kr. Ha en bra dag! :)

2011-11-06 @ 12:02:37
URL: http://geniet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0