Filmtips


Vi har precis tittat klart på denna fina film Kronjuvelerna.
Hela filmen kändes som en typiskt svensk julkalender och jag gillade känslan. I en ljuvlig men samtidigt otäck sagovärld så flätas två familjers livsöden samman. Vår svenska motsvarighet till en Tim Burtons berättelse såg jag att någon hade skrivit om filmen och det tycker jag stämmer mycket bra. Filmen förtjänar inte det dåliga betyget den har fått, jag tyckte verkligen om den. Tragisk men ändå så magisk, känns som rätta ord för den.
Se den!
 


Kommentarer
Postat av: Sanne

Jag såg också den filmen för ett tag sen och jag tyckte med att den va bra :)

2011-11-16 @ 13:15:32
URL: http://wronginalltherightways.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0