Yttligare ett gnälligt blogginlägg ;)


Som ni förstår så rasar fortfarande sjukdomen här hemma hos oss. Igår la vi ut runt 500-lappen för läkarbesök och medicin. Usch vad dyrt! Det visade sig att Hampus åkt på någon form av ryggskott, det hette något komplicerat latinskt namn, och behövde antibiotika och lite annat för att lindra/bota den. Värktabletter och nässpray var också ett måste, men nu ångra jag att vi inte köpte någonting för halsen också. Håller på att hosta ihjäl mig. Jag la ut frågan på min facebook:

och hoppas nu på många genialiska förslag :) Har som sagt var inte tid att vara sjuk för jag har bara några få veckor kvar i skolan så jag behöver verkligen vara där och en hel drös av grejer som ska göras till helgen.

En annan sak som jag inte riktigt har förstått mig på är; när man träffa på sjuka människor och be dom att hålla sig lite på avstånd för att man inte vill bli smittad så blir folk sura. Varför? Det är klart att jag inte vill bli sjuk ska ju ta min examen när som helst och ha massa prov och annat att göra. Så j*vla skoj är det inte att vara sjuk! Och varför gå man överhuvudtaget ut och smitta andra? Jag håller mig på avstånd om jag måste gå utanför dörren när jag är sjuk, kallas att respektera sina medmänniskor.
Hör talas om det?


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Spis masse frukt og grønt og hvitløk :o) God bedring.

2011-09-08 @ 10:49:39
URL: http://magnus-tara.blogspot.com/
Postat av: emma

sv: hihi jaaa :D älskar dem en massa!!

2011-09-08 @ 11:24:17
URL: http://emzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0