.....

Jag har tänkt på en sak, ju mer nöjd jag blir med min kropp desto mer skit får jag ta från min omgivning. 

Varför är det så?
Självklart kommer det från människor som själva inte orkar träna och ser det som en personlig förolämpning att jag inte äter pizza VARJE dag.

Nej, jag hänger inte på gymmet 24 timmar om dygnet, utan går dit två ggr i veckan och mitt pass tar ca: 35 minuter. Alltså lite över en timme i veckan. Det kallar jag INTE att bo på gymmet. 

Jag går inte på någon strikt diet utan äter det jag känner för men inte stora monsterportioner och jag dricker inte
två liter coca cola per dag utan kör hellre på kolsyrat vatten.

Och när argumenten börjar att ta slut så går man gärna till angrepp mot min kropp: "Du är för smal, varför vill man ha muskler?"

Jag mådde inte bra med min vikt innan och hade helt obefintliga muskler: Nu är jag fit med antydan till muskler
precis som jag vill ha det. Men här i Sverige ska man gärna vara lite småmullig och gnälla om sin vikt
medan man vräker i sig en påse chips per kväll för att inte sticka ut.

Jag respekterar att man inte vill träna men sluta för fan och gnälla på de som gör det

Ähhh dra åt helvete.....

Sen finns det ju självklart de som peppar en och tycker att man är bra. Synd att man ska hänga upp sig mera på det negativa istället för det positiva.


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad tråkigt inte folk inte bara kan tycka det är duktigt med någon som tränar. Jag är van är träna 6 gånger i veckan, 1 timme åt gången, men jag behöver det och mår bra av det. Däremot är det många som VILL träna men inte orkar ta sig dit i början, kan tänka mig det handlar om avundsjuka hela enkelt. Tycker det är kul att du verkar trivas med att träna iaf :)

2012-08-10 @ 07:48:53
URL: http://lillyz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0