Känsligt ämne

Det som provecera folk i min omgivning allra mest det är att jag inte är mamma trots min ålder ( oj vad hemskt ) och att jag inte planera att skaffa några barn, I alla fall inte just nu. Så därför känns det skönt när jag äntligen läser en sån här krönika; 
http://www.alltomstockholm.se/start/article3381473.aos#xtor=AD-500-[alltomstockholm]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[] 
med en otrolig hög igenkänlighetsfaktor. 
 
Jag tål inte föräldrar som klappar mig på huvudet och idiotförklara mig för att jag inte har några barn. För jag vet ju inte bättre. Allvarligt? Så mitt liv har ingen som helst mening för att jag inte är mamma? Skojar du med mig? 
 
Man blir inte allvetare bara för att man blivit förälder och vart försvann respekten? 
Jag skulle kunna skriva en hel bok med dumma kommentarer och andra påhopp jag fått under åren men krönikan tycker jag fick med det mesta. 
 
Ni behöver inte hetsa upp er så förbannat, min biologiska klocka kommer nog att börjar ticka den också. Tids nog!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0