Filmtips

Igår kväll så hade vi äntligen lite tid tillsammans jag och min sambo så vi hade filmkväll med Vi måste prata om Kevin. Det blev inte precis något romantiskt här i soffan men filmen lämnade många tankar som fortfarande sitter kvar och maler i mitt huvud.
Handligen hoppar ifrån dåtid och nutid och som åskadare så få man bara små antydningar om vad som komma skall. Väldigt obehalig, stark och svart film som nog få dom flesta människor att fundera både en och två gånger om dom verkligen ska skaffa barn. Finns det barn som födds onda? Utan att avslöja för mycket om filmen så tror jag inte man kan skylla på förlossningsdeprission, arv eller autism i det här fallet. Kankske en blandning av allt, men nåt mera är det.
Tilda Swinton spelar mamman väldigt bra och John C. Reilly spelar den tillbakalutande pappan som jag flera gånger under filmens gång bara vill slå HÅRT! 
Filmen försöker inte ge några enkla svar, men får oss att fundera kring de frågor som många ställer sig när något av det värsta som kan hända sker.
 
Jag kommer inte att se filmen igen för den var jobbig att se på, men jag är glad att jag gjorde det. 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Katana

Har velat se den sen den kom upp på bio, måste verkligen ta mig tid att gör det en dag.

Allt bra med dig annars?

2012-09-21 @ 17:00:23
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Sofia - Foto&Musik

SV: Åh, tack så mycket :)

2012-09-21 @ 19:46:05
URL: http://pladdermf.blogg.se
Postat av: Marie

En gång för jätte länge sen köpte jag boken (kanske 2007) och höll på att läsa den och den består nästan bara av brev mamman skriver till pappan och var mest bara jobbig att läsa så jag slutade.
Men nu när filmen har kommit ska jag nog se filmen först och sen ge boken ett försök igen.

2012-09-25 @ 21:12:54
URL: http://cirton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0