Farväl till maffian

Igår kväll tittade vi på filmen "The Family".
Den handlar om en maffiafamilj som är i ett vittnesskyddsprogram och nu har svårt att släppa sin gamla livsstil för att smälta in i det vanliga Svenssonlivet. De har flyttat runt en hel del eftersom de har svårt att hålla sig borta från dynamit och diverse tillhyggen när folk inte varit tillräckligt tillmötesgående eller helt enkelt oförskämda mot dem. 
Nu har de iallafall hamnat i en by i Normandie i Frankrike och ska göra ett försök till att smälta in. Konceptet borde kunna funka och jag förväntar mig en del skratt. Men det kommer sällan eller nästan aldrig, trots att både De Niro och Pheiffer spelar bra som de äkta makarna. 
Filmen får två av fem av mig, hade den fått mig att skratta mera så hade den fått en svag trea. Man sitter bara och väntar på nåt som aldrig händer. Synd på en annars härlig film.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0