Våga vägra

 
En del folk tar väldigt illa vid sig och beter sig som om man förolämpar dem när jag kör efter filosofin Att man ska inte behöva vara tillgänglig 24.timmar om dygnet. Varför?
I dagens samhälle så kan man nå alla via mobil eller diverse andra saker vilken tid på dygnet som helst. Det kan väl ändå inte alltid vara sunt? Jag personligen vägrar att vara tillgänglig jämnt. Bara för att jag har en mobiltelefon så svarar jag inte jämt i den och jag har inte heller några problem med att ibland åka hemifrån utan den. Folk dör inte av att få vänta lite.
 
Jag fick min första mobiltelefon när jag gick i nian tror jag, innan dess så ringde man hem till varandra och var man inte hemma så var man det inte helt enkelt. Svårare än så var det inte. Ingen panik där inte! Oftast gick man ut till stället man brukade hänga på och hade man tur så var personen där eller så blev det en bonus att hitta någa andra kompisar där istället. Och bara för att jag och mina kompisar blev ägare till mobiltelefoner i tonåren så¨var det ju ingen som ringde på dom i alla fall för det kostade ibland uppåt 9-10 spänn i minuten. 
 
Jag är ingen bakåtsträvare som är mot mobiltelefoner. Det är en väldigt bra uppfinning om man använder den rätt. Jag tycker att min smartphone är något av mina bättre ägodelar som oftast gör min vardag mycket lättare men jag är mot hetsen att man alltid måste kunna nås. Folk klarade sig bra innan så varför denna hetsen nu?
 
Som tur var har jag har en vän som helt håller med mig i detta och ibland så kan man inte heller nå henne på direkten men vad gör det? Hon hör av sig senare. samtidigt så har jag en sambo som får panik bara tanken på att inte kunna bli nådd och därför aldrig lämnar hemmet utan sin mobil. Men ingenting kan väl vara så viktigt så det inte kan vänta?
 
That´s me gott folk. Blir inte så jävla förbannade, allt handlar inte om er. Det är min tid och jag bestämmer helt själv över när jag vill vara tillgänglig eller inte.....Det är ingen personlig förolämpning emot er!
;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0