Pepp pepp pepp

Nu tänker jag köra lite egentid på gymmet. Några nya övningar och höjning på vikterna väntar mig idag. Så imorgon så räknar jag med ordentlig träningsvärk.
 
Men jag vill ju ge er läsare lite inspiration också så här kommer tre hemmaövningar för dig som har tränat ett tag och vill utmana dig själv lite. Upprepa dessa 2-3 grr i snabb följd. 
 

Burpees

Gör såhär: Gå ner på huk, i med händerna på utsidan av dina fötter, hoppa bakåt med fötterna, gör en armhävning, hoppa tillbaka till hukposition och gör slutligen ett upphopp. Håll tempot. 

 Armhävningar med bensträck

Gör såhär: Kom ner på golvet och gör en armhävning på fötterna, samtidigt som du lyfter ett sträckt ben. Börja om och byt ben. 

Plankan med bendrag

Gör såhär: Kom ner i plankan (stöd mot underarmarna och tåspetsarna, håll kroppen rak och spänd som en planka) Lyft upp vartannat ben. Försök att inte tippa åt något håll. Låt bålen hålla balansen.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0