OMG!

OMG!
Var min tanke efter igårkväll. Vi tog oss äntligen tid att titta på de sista avsnittet i denna serie. Jag älskar verkligen serien Sons of Anarchy. Varje säsongsfinal sitter man som på nålar och det brukar hända så mycket chockerande saker. Det löser sig alltid så att efter att ha fått en hjärtattack så brukar man ändå kunna pusta ut och le när eftertexterna rullar in. Men om vi säger såhär, sjätte säsongens avslut var som att se en bilkrasch i slowmotion. Jag var så arg på många av karaktärerna så jag satt och svor åt dom och var allmänt frusterad hela avsnittet. Från att vara väldigt smarta människor så gjorde många av dom helt plötsligt rent korkade saker. Som i en skräckfilm när man skriker på huvudrollsinnehavaren "Don´t go in there" för att man vet att mördaren är där. 
 
De flesta av mina vänner och bekanta ligger några säsonger bak så självklart tänker jag inte läcka några spoilers. Men det var fan inte med ett chockat leende jag såg eftertexterna rulla in den här gången. Allt hopp i serien försvann. Kände mig inte ens sugen på att titta på sjunde och sista sänsongen längre...
Tänk att man kan bli så arg på en serie :) Nu har chocken släppt och det är klart att jag  vill se slutet på den här sagan. En del av bifigurerna brinner jag fortfarande för och vill att de ska sluta bra för dem. Sen var det ju det Nero sa till Jax: "You believe in karma, mano?"
 
Ja det gör vi och det finns en del människor i Charming som kommer att brinna i helvetet innan allting är slut. 
För "karma is a bitch if you are."
 
I det stora hela så har serien varit riktigt snyggt berättat i en modern tappning av ett Shakespers drama om förfall, mörker, ond bråd död och tragedi i en kriminell MC-miljö. Jag tror faktikst att seriens upphovsman Kurt Sutter ska lyckas knyta ihop säcken denna gången också fast allting se hopplöst ut. Han har lyckats med det förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0