På tv just nu

Bronshjältarna - sommaren vi aldrig glömmer
Oj shit vilken nostalgi.
Det var tjugo år sen och året var 1994 och Ace of Base, GES och eurodance spelades flitigt på radion. Detta var ett av mina finaste barndomsår. Kommer ihåg väldigt mycket ifrån just det året. Fotbollsvm är en av de starkare minnena ifrån det året. Första och enda gången jag följde ett fotbollsvm. Jag hade en plansch med landslaget på och jag tror jag var kär i halva laget även fast jag samtidigt tyckte att dem var rätt nära att vara gubbar ;) Det var supervarmt den sommaren och livet var skönt att leva. Jag minns detta året som väldigt lyckligt. Dock hände många andra tragiska händelse detta året som jag också minns starkt....Estonia, Flink, Stureplansmorden, Kurt Cobains död m.fl. Då föddes mitt fascination för just katastrofer och kriminalfall. 
1994 var året jag fortfarande var ett barn. Ett barn som började få lite mer vuxnare funderingar. Året därpå började jag bli för stor för allt. Tyckte jag. Så man kan säga att det var mitt sista barndomsår.
 
1994 är ett år jag alltid kommer tänka tillbaka på som ett av mina bästa. Jag var pojkflickan som styrde med en järnhand över ungarna på gården. Mitt självförtroende var fortfarande på topp, jag var alltid den som klättrade högst, sprang snabbast, aldrig nöjde mig med att vara näst bäst och framför allt var jag en killtjusare. Jag fick alla killar jag ville ha och var just det här året tillsammans med skolans två popurläraste killar - samtidigt! 
Ja det var tider det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0