Biokväll

Ikväll har vi äntligen sett Jurassic World. Filmen var ungefär som jag hade väntat, en helt godkänd blockbuster som gör sig bäst på en bioduk. Man kommer aldrig uppleva den där banbrytande känslan som den första filmen från 1993 och det är bara att inser fakta att man 2015 inte bli lika imponerad av datoranimerade dinosaurier längre. Men hur mycket man än genmanipulera dinosuarierna för att dom ska bli större, snabbare, farligare och framför allt ha mer tänder så kommer ändå alltid Tyrannosarus Rex var den som får mig att rysa. Därför gillar jag blinkningarna i slutet till den första filmen då T. Rex får vara med på ett hörn. 
Filmen har en massa luckor, såklart, och varför barnanpassa man en sån här film? Känns lite Disney över det hela stundtals. Men i det stora hela så rekommendera jag filmen. Den är näst bäst i serien, den första ligger fortfarande obesegrad.
 
P.S Nästa gång jag gå på bio så ska jag hyra en biosalong för mig själv. Folk är ju för fan dumma i huvudet. Biohyfs någon? D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0