10 saker du ALDRIG ska säga till en gravid kvinna

 
1. Tjockis!
 
Varför? Varför? Varför säger folk så? Ska det vara roligt? Det är det absolut inte. Så bara lägg av. Denna mage innehåller faktiskt en bebis, ja och kanske en precis lagom mängd popcorn, glass och choklad. Men mestadels bebis. Så det så.

2. Jag hoppas du får en bättre förlossning än vad jag hade... [infoga valfri plågsam förlossningsberättelse här]

Ja, det är verkligen jätteuppmuntrande för mig att höra om en hemsk förlossning som din systers-frisörs-hundvakts-tremänning hade för en miljard år sedan. Thank you for sharing. 

3. OMG vad stor du är! Är du säker på att det bara är en?

Ja, jag är säker. Nej, jag tror inte att de hade fel. Ja, det är förstås fullt möjligt att det endast var ett barn som syntes på ultraljudet men att det egentligen ligger en hel drös med små bebisar därinne. Högst sannolikt. Absolut. 

4. Är du inte rädd för att spricka när du föder? Jag känner en som känner en och hon sprack hela vägen från Ystad till Haparanda.


Jag var faktiskt inte så orolig förrän du tog upp det, men nu kan jag inte sluta att tänka på det. Tack för denna uppfriskande pratstund random person på gatan. 

5. Eeeeh..? Ska du verkligen äta det där?

Eeeeeh..? Det ska du verkligen skita i. Min mun, mitt val. Det är inte som att jag tar några crazy svampar från Amsterdam. Det är en chokladkaka. Låt mig och mitt bakverk ha lite kvalitetstid tillsammans!

6. Hur många kilo har du gått upp?

Hur ofta ligger du med din partner? Vilken ställning tycker du bäst om? Känns detta som högintressant information att dela? No? Då kanske du helt enkelt ska ta och dra tillbaka din lilla fråga så låter vi vissa grejer helt enkelt vara osagda. Spanks. 

7. 
Meh, har du inte fött än?

Jo, jag gjorde det. Förra veckan. Men batteriet tog slut i videokameran så vi bestämde oss för att stoppa tillbaka det lilla knytet och göra om allt det roliga en gång till så att vi skulle få med det hela på film. Inga konstigheter. 

8. Du ser trött ut.

Tycker du? Tack för informationen. Det värmer verkligen i hjärtat och får mig att stråla med all gravidlyster jag bara kan framkalla.  

9. Ska du amma? Du vet väl...

Mmmm, jätteintressant. Kan du skriva ihop all denna information i ett mejl till mig? Då kan jag skriva ut det, highlight:a de göttigaste delarna och läsa det flera gånger om och om igen.  

10. 
Din kropp kommer aldrig att bli densamma igen.

Perfekt. Denna grymma kroppshydda håller precis på att husera ett annat liv. Hur fantastiskt är inte det? Hurra, hurra för kvinnokroppen och allt amazing som den kan göra. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0