En god morgon

 

Jag tar en shots varje morgon innan frukosten. Det känns bra så jag inbillar mig att det gör mig gott. Men vem vet det kanske det gör. Här kommer i alla fall receptet. 

Ingredienser till ca 0,8 liter Ingefärsshot

200-250 g färsk ingefära
5 citoner
3 msk honung
5 dl kallt vatten

Gör så här:
1. Skala ingefäran, det går bra med en vanlig potatisskalare, eller bara dra av skinnet med en sked.
2. Finriv ingefäran i en bunke.
3. Pressa citronerna och blanda ner i ingefäran tillsammans med honung och vatten.
4. Låt stå och dra en timme.
5. Sila av ingefäran och pressa ut så mycket av vätskan som möjligt.
6. Tappa upp på en trevlig flaska och förvara i kylen.
7. Ta ett shot på cirka 4 cl på morgonen, ingefärsshot håller cirka två veckor i kylen.

 
 

Kommentarer
Postat av: WWW.nouw.com/elinlarssonkalla

Åh mums!! Perfekt i förkylningstider

2017-05-08 @ 12:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0